וילונות – מידות, צבעים וכל מה שביניהם

אם בעבר, מרבית תשומת הלב הוקדשה לבחירת התמונות אשר יוצבו בחלל החדר, הריהוט וצבע הקיר וכל הקשור אל בחירת וילונות הוזנח. כיום, ניתן לחוש בתחייה מחדש של הוילונות בבתים בישראל. מעוניינים להפוך את חלל ביתכם לצבעוני ומרשים, הגיע הזמן לבחור וילונות.

וילונות- התפקיד שלהם בביתנו

וילונות אמונים על שני תפקידים בחלל ביתנו. הראשון הוא פונקציונאלי והשני הוא סגנוני. וילונות מעניקים לנו את האפשרות לקבוע מהי כמות האור אשר תכנס לחלל הסלון, חדרי הילדים ושאר החללים בבית, וניתן לומר כי הם הפתרון האידיאלי והחשוב ביותר בכל הקשור אל הצללה.

נכון להיום ניתן לרכוש וילונות בעלי מנגנון חשמלי אשר יאפשרו לנו לשלוט בכמות האור אשר יחדור אל ביתנו בכל שעות היום , דבר אשר יכול להוביל לניצול חכם של האור אנרגיית השמש וחסכון ניכר בהוצאות החשמל. בנוסף, ניתן להחליט כי אנו מעוניינים בוילונות ידניים העשויים מבדים בצפיפות שונה וכך להחליט מראש מהי רמת ההצללה הקבועה בה אנו מעוניינים באותו חלל בו אנו בוחרים להתקין את הוילונות.

תפקיד נוסף ולא פחות חשוב בא לידי ביטוי בתרומתם של הוילונות לעיצוב החלל בו אנו מתקינים אותם, כיום ישנם סוגים שונים של וילונות מעוצבים אשר יכולים לשנות את נראות ביתנו מקצה לקצה. הוילונות מגיעים במגוון דגמים, סגנונות, צבעים וגדלים וכל אחד יכול לבחור אותם וילונות בהם הוא מעוניין.

וילונות - חשיבות המדידות

התאמת הוילון לפתח בו אנו מעוניין להתקין אותו הוא קריטי. לכן, חשוב מאוד לקחת את המידות של הפתחים טרם אנו מקבלים הכרעות נוספות. השלב הראשון יהיה קבלת ההחלטה באשר ללקיחת המידות. יש לכם אפשרות לעשות זאת בעצמכם, בהנחה כי אתם מסוגלים למדוד את כל המרכיבים אשר נציין בצורה מדויקת, או להיעזר בשירות של איש מקצוע. קחו בחשבון את הדברים הבאים:

  • מפתח החלון- יש למדוד את מפתח החלון ולהוסיף למדידה עוד עשרה סנטימטרים בטחון וזאת על מנת שלא ייווצר מצב בו אתם קונים וילון ומגלים כי הוא קצר או צר מדי לפתח החלון.

  • החלק העליון- כאשר אתם מבצעים מדידה של החלק העליון של החלון ישמו את אותה עצה עליה המלצנו לגבי מפתח החלון וזאת על מנת שלא תגלו לאחר רכישה כי לא לקחת בחשבון את הטבעות או הלולאות שעליהם אתם מתקינים את הוילון ולכן הוילון קצר מדי.

  • ארגז- אם החלטתם להתקין את הוילון מעל לארגז תריס חשוב שתיקחו את הארגז בחשבון ותבצעו מדידה הכוללת את שטח הארגז ומספר סנטימטרים נוספים.

  • אורך הוילון- אם החלטתם שאתם מעוניינים בוילון ארוך אשר מגיע עד הרצפה, חשוב שתיקחו בחשבון האם קיימים פריטים נוספים הממוקמים בצמוד אליו וזאת על מנת לוודא כי אכן אורך הוילון מתאים. אם קיים ארון, שידה או כל רהיט אחר הצמוד לחלון, קחו בחשבון כי מוטב לרכוש וילון באורך קצר יותר וזאת משום שממילא לא יראה את כל האורך שלו.

וילונות - התאמה נכונה של צבעים

יש לקחת בחשבון כי הצבע של הוילון הוא בעל תפקיד חשוב מאוד בהשתלבותו בחלל אותו החדר בו החלטתם להתקין אותו. בחירה לקויה של צבע יכולה לגרום לחדר להיראות צפוף, עמוס וכן לתת לאנשים אשר שוהים בחלל זה תחושה של ניכור כתוצאה מחוסר התאמה של הוילון ליתר הפריטים בחדר.

שיקולי בחירת הצבע של הוילון צריכים להתבסס על הדברים הבאים:

  • מיזוג הרמוני- האם אתם מעוניינים שהוילון יתמזג עם יתר הפריטים בחדר המעוצב, כפריט משלים.

  • שחקן ראשי- האם אתם מעוניינים שהוילון יעניק את הקו המנחה לבחירת יתר הפריטים או שאתם מעוניינים לבחור וילונות בצבע של פריט מרכזי בחדר ובכך ליצור מיקוד או התבלטות של שני פריטים אלו ינחו את הקו הסגנוני המרכזי של החדר.

וילונות - בחירת התקציב

ההמלצה היא להחליט על התקציב אותו אתם מייעדים לרכישת וילונות מעוצבים טרם אתם מתחילים בסקירת האפשרויות השונות. להלן, הערכת עלות לגבי וילונות לחדרי ילדים וחללים שונים בבית והתקנתם.

סוג וילון/שירות הערות הערכת מחיר
התקנה של וילונות
150-300 ₪
פירוק וילון
100-150 ₪
מדידה של וילון
150-200 ₪
וילון ונציאני
פר מ"ר
235-800 ₪
וילון בד
ורטיקלי- פר מ"ר
90-300 ₪
וילון רומי
370-460 ₪
וילון בד
סטנדרטי- פר מ"ר
50-300 ₪
וילונות לחדרי תינוקות וילדים
בד
50-330 ₪
מעוניינים בפרטים נוספים אודות וילונות לסלון, לחדרי הילדים ולחדרי התינוקות? המומחים שלנו ישמחו לייעץ לכם ולענות על כל שאלותיכם. השאירו את הפרטים שלכם ואנו מחזור אליכם בהקדם.