שטיחים לחדרי ילדים – בכל הצבעים

יש משהו בעיצוב חדרי ילדים שמחזיר את כולנו לחלומות שלנו בתור ילדים. שטיחים רכים ומעוצבים הם בדיוק מה שתמיד רצינו: נוחות עם נוכחות. ואם הילדים כבר מספיק גדולים, גם להם יהיה מה להגיד בעניין, מומלץ לשאול אותם

בכל חדר וחדר יש אזור חשוב ביותר שאנחנו משקיעים בו תשומת לב יתרה. זו יכולה להיות המיטה בחדר השינה, או הספות בסלון, אך בחדרי הילדים והמשחקים אנחנו תמיד מדמיינים אותנו יושבים על הרצפה עם הילדים ומשחקים כולם ביחד. חדר מרוצף עלול להיות לא נוח לכך, ולכן אין דבר מתאים יותר משטיחים לחדרי ילדים.

מהם היתרונות בשימוש בשטיחים לחדרי ילדים?

כשאנחנו בוחרים להדביק בחדר הילדים שטיחים מקיר לקיר או אפילו רק להניח שטיח מרכזי שתופס חלק נכבד מהרצפה, אנחנו מבטיחים ביטחון ונוחות גם יחד:

  • נפילה, קטנה ככל שתהיה, היא על משטח רך, ולכן פחות כואבת.
  • הרבה (אבל הרבה) יותר נוח לשחק על שטיח מאשר על רצפה – קרה בחורף וחמה בקיץ.
  • מגוון האפשרויות והצבעים מאפשר בחירה כמעט חופשית המתאימה לכל ילד וילד.
  • השטיח גדל עם הילד, ומכיוון שהעלות נמוכה יחסית (כ-50-200 ש"ח למ"ר לשטיח מקיר לקיר), אפשר אפילו להחליף את השטיח אחרי כמה עשורים.
  • ניקוי שטיחים פשוט יותר מניקוי רצפות: שאיבת אבק בלבד או שימוש בשמפו מיוחד במקרים ספציפיים.

כיצד בוחרים שטיח לחדר הילדים?

בבחירת שטיח לחדר הילדים, בשונה מבחירת שטיחים לסלון, בהם ההתמקדות באסתטיקה בעיקר, יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים:

גיל הילד: לתינוקות יהיה מתאים יותר שטיח עם ריפוד עבה, ולתינוקות זוחלים מומלץ להתאים שטיח בעל ריפוד נעים ומאוזן מבחינת רכות וקושי. כמובן שניתן למצוא בין המבחר העצום הקיים בשוק היום שטיחים שעונים על שני הצרכים הללו. בנוסף, מומלץ לקחת בחשבון את כלל העיצוב בחדר, את הצבעים האהובים על ילדיכם ואם יש לו דמות אהובה וכמובן גם את גודל החדר, גם במקרה של שטיח מקיר לקיר וגם במקרים של שטיחים ניידים.

אף על פי שאנחנו נמנעים מלהתייחס לחורף הישראלי כי הוא קצר בדרך כלל, אבל כאן השטיחים חשובים במיוחד. השטיחים בחדרי הילדים מהווים בידוד בחורף ושומרים על החום של הרצפה. כאשר הילדים יושבים על רצפה קרה הם אינם חשים בכך, לרוב, משום שהם בפעילות ותזוזה, אך הדבר עלול להזיק להם. בחירה בשטיח, נייד או קבוע, תשמור על טמפרטורת החדר מאוזנת ותבטיח משחק מהנה על הרצפה גם בימים בהם קר במיוחד.

בין השטיחים השונים אפשר למצוא שטיחים עם דמויות מוכרות, שעלולים לעלות בהתאם לפופולאריות הדמות, או שטיחים עם דמויות "מופשטות", כמו נסיכות ואבירים. המחירים של שטיחים לחדרי ילדים משתנים בהתאם לגודל ולדמויות ויכולים לעלות בין 150 ש"ח לשטיח קטן ועד ל-2,000 ש"ח לשטיחים בעבודת יד המותאמים במיוחד לחדרי ילדים.

שטיח עם דמות של ילדה, לדוגמא, בעיצוב מיוחד, עולה 750 ש"ח ל1.33*1.33 באתר בוטן של פריטים מעוצבים לילדים. באיקאה אפשר למצוא שטיחים לחדרי ילדים במחירים זולים יחסית (150 ש"ח פלוס).

כשבוחרים שטיח לחדר הילדים אנחנו צריכים להכריע בין שטיח מקיר לקיר לבין שטיח נייד. שניהם טובים ושניהם מתאימים, ודווקא השטיחים הניידים הם ברי החלפה ביתר קלות, מה שיכול להוות שיקול בעת בחירת השטיח.

כשתשאירו את פרטיכם, יחזרו אליכם בהקדם, וימצאו לכם את השטיח המושלם לחדר הילדים שלכם