שטיחים מודרניים – שטיחים של המאה ה-21

שטיחים, שהיו עושים בעבר רק בעבודת יד, תמיד שיקפו את אופי התקופה בה הם היו נארגים. בעידן המודרני אנחנו כבר בוחרים בין שטיחים המתאימים לתקופה שלנו ובין שטיחים קלאסיים מתקופות אחרות. מה ההבדלים ומה מתאים למי?

שטיחים מודרניים, או במילים אחרות, שטיחים של תקופתנו, זוהי כותרת גג כללית לשטיחים שאינם קלאסיים (דהיינו, נשארו איתנו מתקופות אחרות). מה שמודרני היום יכול להיות וינטאג' מחר ורטרו עוד עשור. לכן, שטיחים מודרניים בתקופתנו אינם מציגים סגנון אחד בלבד, אלא שילוב ומגוון סגנונות מביניהם נבחר את השטיח המתאים לנו.

כיום, נהוג להשתמש בשטיחים מודרניים בעיקר כשטיחים לסלון. עם זאת, גם בחדר השינה או חדרים של ילדים מתבגרים ישנו מקום לשטיח מודרני ייחודי.

אילו שטיחים מודרניים יש?

שטיחים מודרניים מושפעים מטרנדים, ממש כמו ששטיחים לחדרי ילדים מושפעים מהדמויות האהובות באותה התקופה. האופנה הנוכחית של השטיחים נחלקת לשני סוגים: השטיחים הקלאסיים שחוזרים בכל הכוח ומקבלים מקום של כבוד בעיצובים ובבתים רבים, והשטיחים המודרניים:

  • שטיחי שאגי: אם אתם לא בטוחים מה זה, תנסו להיזכר בשטיח השעיר והנעים שראיתם לא מזמן בכל חנות לדברי בית – אלו בדיוק שטיחי השאגי. שטיחי השאגי המומלצים ביותר הם אלו המיוצרים בטורקיה וסין, וישנם שלושה סוגים עיקריים של שטיחי שאגי: שאגי מבריק, שאגי טאץ', הנעים במיוחד למגע ושאגי 200 בעל סיבים מחממים יותר.

    גם בתוך אופנת שטיחי השאגי ישנן מגמות מתחלפות, וכיום הטרנד השולט הוא סיבים בעוביים משתנים ובצבעים מתחלפים. אם אתם חושבים שזה לא בשבילכם – יש לנו חדשות טובות: היתרון העיקרי בשטיחים הוא שהם ניתנים להחלפה, וכמו בגד שיצא מהאופנה, אפשר לאפסן אותם ולהשתמש בהם שוב כרטרו בעוד כמה שנים.

  • שטיחי עור: נראה שהם פשוט לא יצאו מהאופנה מעולם. מדובר בשטיחים הללו שרואים בעיקר בתוכניות עיצוב ובמשרדי יוקרה – שטיחי עור פרה, זברה או מנומר. ראוי לציין שישנם שטיחים דמויי עור, וכמובן שנעדיף להשתמש בהם – הן מבחינת המחיר והן מסיבות הומוניטריות ברורות.

  • שטיחי אריגה: אלו קיימים גם בדוגמאות קלאסיות, שמגיעות גם כשטיחים מקיר לקיר ובדוגמאות המודרניות שהן בדרך כלל חלקות יותר, עם קו מנחה ברור. ישנם שטיחים מודרניים רבים שנארגים עם דוגמאות מופשטות ואחרים עם דוגמאות גיאומטריות ברורות ופשוטות.

  • שטיחים בעלי צבעוניות עזה: נותנים כתם צבע מרשים במרכז הסלון או המשרד ומכתיבים את שאר המאפיינים של העיצוב. שטיחים שכאלו ישתלבו באופן מושלם עם ריהוט סולידי ואפילו עתיק.
השימוש במילה "מודרני" אינה דווקא מכריחה לרכוש דווקא את מה שהכי חדש בשוק, אלא את מה שמשקף את האופנה והטרנדים הנוכחיים. אנשי מקצוע הבקיעים בתחום ישמחו לשתף אתכם במידע שברשותם – אתם רק צריכים להשאיר פרטים ויחזרו אליכם בהקדם לשם כך