ניקוי שטיחים – לנקות עד הפירור האחרון

כשאנחנו קונים משהו חדש, אחת המחשבות הראשונות הן: "איך בדיוק מנקים את זה?". אם עד היום חשבתם שניקוי שטיחים זוהי משימה מורכבת, זה הזמן לנפץ מספר מיתוסים

באחד הביקורים שלי בארצות הברית גיליתי שרוב הבתים שלהם מכוסים בשטיחים מקיר לקיר. האמת, ברגע הראשון נבהלתי, "איך הם מנקים את זה לעזאזל?", תהיתי ביני לבין עצמי. שאלתי את המקומיים בעניין והתשובה שלהם הפתיעה אותי: "זה הרבה יותר פשוט מלנקות רצפות", הם אמרו, ועל הדרך ניפצו לי מספר מיתוסים שהאמנתי בהם מאז ומתמיד.

ניקיון שטיחים מקצועי מתקיים אצלכם בבית או בניקוי היבש הקרוב לביתכם, כאשר ניקוי שטיח מקיר לקיר נמדד לפי מטר וכך נעשה החיוב עליו. מחיר הניקוי משתנה לפי החומר ממנו עשוי השטיח: ניקוי מקצועי של שטיח אצלכם בבית יעלה בין 12 שקלים למ"ר לשטיח מקיר לקיר ועד ל-100 ש"ח למ"ר לשטיח משי בעבודת יד. ניקוי יבש יעלה בין תשעה שקלים לשטיח מקיר לקיר (אצלכם בבית, כמובן) למ"ר, ועד ל-250 ש"ח לשטיח בעבודת יד סינטטי או מכותנה, בד או משי.

מיתוס מס' 1: אין מה לעשות, אם נשפך יין – השטיח נהרס לתמיד

האמת שממש לא. עם זאת, בשביל למנוע קיבוע של הכתם רצוי שלא להשתמש בחומרי ניקוי ביתיים. הטיפול הנכון בכתם של יין או של כל נוזל אחר (כמו בעל חיים שהחליט להשאיר סימן על השטיחים לסלון) הוא ניגוב בתנועות של ספיגה כלפי פנים הכתם עם כיוון השיער של השטיח. לאחר העזרה הראשונה מומלץ להזמין חברה מקצועית לניקוי שטיחים שתדע להעלים את הכתם עוד לפני שתספיקו לפתוח בקבוק יין חדש. שנשתה לחיי זה?

מיתוס מס' 2: אי אפשר לשים שטיח בבית עם אנשים שסובלים מבעיות נשימה

גם כאן נאלץ להודות שמדובר במיתוס שמומלץ להפריכו, ויפה שעה אחת קודם. כל דבר בבית צובר אבק, אפילו הרצפה, ולמעשה, אם נרצה לקיים מדיניות מניעתית נצטרך לשכן את הסובלים מבעיות נשימה או רגישות לאבק בחדרים נקיים (כמו של  בית חולים) לכל חייהם. גרגירי אבק נישאים ברוח ויהיה קשה להימנע מהם.

עם זאת, כאשר דואגים לאוורר את השטיח אחת לשבוע ולשאוב אותו באופן קבוע – האבק לא יצטבר ובכך נקל על בני המשפחה עם הבעיות הרפואיות הללו. גם בבתים בהם אין אנשים שסובלים מאלרגיות או מבעיות נשימה חשוב להקפיד על שאיבה קבועה של השטיח ועל אוורורו, בשביל להבטיח שהות נעימה יותר בחדר.

מיתוס מס' 3: לא מומלץ להניח תינוקות זוחלים על שטיח

מיתוס זה נכון בחלקו: תינוקות זוחלים יכניסו כל דבק שייקרה בדרכם לפה, ולכן לא מומלץ להניח תינוקות זוחלים על שטיח מלוכלך. כל עוד אנחנו מקפידים על שאיבה סדירה של השטיח לא צריכה להיות בעיה כלל עם האפשרות לתת לתינוק זוחל לזחול על השטיח.

להיפך, השטיח נעים לו ולא מרתיע אותו ממגע ברצפה הקרה. באופן כללי, ההמלצה הגורפת היא לבחור בשטיחים עם שיער קצר יחסית שאוספים פחות לכלוך כשטיחים לחדרי ילדים.

מיתוס מס' 4: שטיח מודרני שאינו נראה כמו שקנינו אותו לעולם לא ייראה כך שנית

לא נכון בכלל. שטיחים מודרניים מאופיינים בדוגמאות ייחודיות ויוצאות דופן, או שטיחי שאגי, לדוגמא, עם שערות ארוכות. שטיחים אלו עלולים לאבד מיופיים לאחר זמן מה, בעיקר אם נזניח את הניקוי שלהם.

במקרים כאלו מומלץ להזמין חברה מקצועית לניקוי שטיחים שתחזיר את החיוניות לשטיחים שלכם. כאשר מדובר בשטיח שהושקע בו כסף רב ואפילו בשטיח זול יחסית, תוכלו לראות את ההבדל תוך רגע. באופן כללי, ניקוי מקצועי של השטיח  אחת למספר חודשים עד שנה יכול לשדרג את המראה שלו ואת ההרגשה שלכם.

ניקוי שטיחים הינו פשוט מאי פעם. באמצעות שואב אבק רגיל (או אוטומטי, גימיק חדש בשוק) תבטיחו איכות חיים לצד אסתטיקה ברמה גבוהה במיוחד, כמו בכל בית מעוצב מהקטלוג. כשתשאירו את פרטיכם, יחזרו אליכם עם כל הידע שבעולם ניקוי השטיחים ואפילו יוכלו להציל את השטיח שאתם מאפסנים כבר זמן רב כי לא ידעתם איך לנקות אותו